söndag 28 oktober 2012

Inlägg 25. I vilket bönbiffarna blir sällsynt goda

Min familj träffades igår:) Jag erbjöd mig att ta med mig eget protein eftersom övriga familjen skulle äta lax. Jag valde att använda mitt favoritrecept på bönbiffar från Lotta Brincks "Det vegetariska köket", denna gång med gulbeta och kikärter. För att ta upp fisktemat använde jag Santa marias kryddblandning "Seafood and fish" (som namnet till trots är helt vegetarisk) som bl.a. innehåller saffran, fänkål och dill. Som grädde på moset så hade jag alla ingredienser utom nämnda fiskkrydda hemma så priset blev samma som att köpa någon soja-tjofräs. Jag vet inte vad det var men smaken blev fantastisk-len utan att vara mesig och som en liten gyllene stjärna i munnen. Jag kommer snart att använda denna krydda i bönbiffar igen:)

Inga kommentarer: